Parklaan en Lindelaan

De planning voor uitvoering herinrichting Parklaan en Lindelaan blijft onzeker. Dit heeft ermee te maken dat de gemeente op dit moment onderzoek doet naar oplossingen voor de verkeersproblematiek in Krommenie. Dat is een complexe puzzel, waarbij veel maatregelen en werkzaamheden elkaar raken. Hierdoor kunnen sommige straten pas aangepast worden als de verkeerssituatie bij andere straten is aangepast. Dit is ook het geval bij de Parklaan. Dit kan betekenen dat de Parklaan later dan we hadden gepland uitgevoerd kan worden. We verwachten hier in 2025 meer duidelijkheid over te kunnen geven.  

Veelgestelde vragen

Wij gaan de inrichting vernieuwen, omdat deze aan vervanging toe is. Hierbij vervangen we de bestrating over de hele breedte. Beide straten richten wij in volgens onze standaard. 

De riolering is in goede staat, dus daar worden geen werkzaamheden aan uitgevoerd. Op dit moment zijn wij de kwaliteit van de bomen aan het beoordelen. Een aantal bomen zullen mogelijk vervangen worden door nieuwe. Hierbij zorgen wij meteen dat de nieuwe boom beter kan groeien door een groter plantvak. Waar mogelijk plaatsen wij extra beplanting of bomen in het ontwerp. Wij brengen graag extra groen aan in de wijk.

Voetpad/straat verhogen 

Waar nodig verhogen wij de straat en het voetpad iets. Dit vanwege de zakking van de afgelopen jaren. Als wij dit doen ontstaat waarschijnlijk een hoogteverschil met uw inrit of tuinpad. Wij straten het toegangspad naar uw woning en/of garage maximaal 1 meter uw tuin in. Zo ontstaat er geen afstapje.

De enquête en de bewonersavonden over het Mobiliteitsplan voor Zaanstad Noord leverden naast veel steun ook de nodige kritiek op. Daarom heeft het programmateam de plannen aangepast. Vooral in Krommenie moest er veel veranderd worden. Om het doorgaande verkeer te weren uit het centrum is een nieuw circulatieplan gemaakt met nog een aantal verschillende varianten. 

Mobiliteitsplan Noord

Zaanstad Noord groeit en de komende jaren wordt het in dit gebied drukker. Het aantal inwoners groeit en daardoor zijn er meer woningen nodig. Bij het bouwen van nieuwe woningen is het nodig om te kijken wat dit betekent voor de mobiliteit en de bestaande infrastructuur. Welke veranderingen zijn nodig om te zorgen dat iedereen zich goed, veilig en snel kan verplaatsen en hoe houden we het gebied leefbaar en bereikbaar? 

In het Zaans Mobiliteitsplan Plan worden 12 hoofdlijnen voorgesteld die voor heel Zaanstad invulling geven aan hoe we met mobiliteit omgaan in de komende twintig jaar. Deze hoofdlijnen worden per gebied in Zaanstad verder uitgewerkt in lokale maatregelen. Zaanstad kent immers verschillende dorpskernen, centra met elk hun eigen eigenschappen en karakter. Op die manier krijgen we inzicht of de gekozen richting de juiste is. Voor Zaanstad Noord wordt nu een mobiliteitsplan uitgewerkt, in lijn met het perspectief van MAAK.Noord.

Opvraagbaar

Alle mobiliteitsplannen zijn opvraagbaar. Bel met  de gemeentelijke informatielijn 14 075 en vraag naar projectleider Oscar Kramer of mail naar o.kramer@zaanstad.nl.

PWN heeft gebruik gemaakt van de mogelijkheid om voor de herinrichting diverse aanpassingen aan de waterleiding te doen. Deze (graaf)werkzaamheden zijn eind 2021 uitgevoerd.

De bewonersbrief, uitganspunten en reacties vanuit de bewoners voor de Parklaan en Lindelaan is opvraagbaar. Bel met  de gemeentelijke informatielijn 14 075 en vraag naar projectleider Oscar Kramer of mail naar ingenieursbureau@zaanstad.nl

Als er nog vragen zijn, bel met  de gemeentelijke informatielijn 14 075 en vraag naar projectleider Oscar Kramer of mail naar o.kramer@zaanstad.nl.

Voor informatie en advies over funderingsonderzoek en funderingsherstel kunt u contact opnemen met het Funderingsloket (voorheen Gemeentelijk Adviesbureau Funderingsherstel (GAF)) via 075 – 655 22 27 of door een e-mail te sturen naar funderingsloket@zaanstad.nl